Släputbildning

Hos mig på JC Trafikskola får du köra släputbildningen med en Ford Kuga- laddhybrid.

Jag har valt den till övingsbil då den är en bra dragbil, man sitter också skönt och högt, så uppsikten runt omkring oss blir lätttare.

Jag får ofta höra att många privat kör automatväxlade bilar numera och därför är det också bekvämare för er elever att göra det samma här. (Har man ett manuellt körkort i grunden kommer ett körprov för släp i automatväxlad bil inte att påverka något. Du får köra släp med valfri bil efter godkänt körprov)

Vilket släpkörkort du behöver beror på hur tungt du behöver dra.

(lägg ihop totalvikterna på bilen och släpet) Använd dig gärna av släpvagnskalkylatorn;
Blir det över 3500kg behöver du ett B96 eller BE körkort.
Blir det över 4250kg behöver du ett BE körkort.

Skillnaderna utöver vikterna är att BE körkortet innehåller ett kunskapsprov.

I släputbildning hos mig på JC Trafikskola ingår;

*X antal körlektioner (personligt efter dig som elev),

*Digitalt teorimaterial,

*En enskild teoritid och

*Bokning av kunskapsprov och körprov.

(Detta betyder att du kommer att ha samma ekipage på körprovet som vi har haft på alla körlektioner tillsammans.)

20240511_113634.jpg
20240217_111547_edited.jpg